Loading...

W ten sposób powstała marka Clochee, którą stworzyła w Szczecinie w 2013 roku wraz z koleżanką Justyną Szuszkiewicz. Clochee produkuje kosmetyki naturalne i organiczne w 100% stawiając na ekologię. Oprócz stosowania surowców roślinnych z ekologicznymi certyfikatami, marka pakuje kosmetyki w butelki po recyklingu, wykorzystuje naturalne wypełniacze do kartonów oraz odrzuciła tak popularne, podwójne opakowania kosmetyków.

Firma jest także pionierem w branży kosmetycznej, ponieważ jako pierwsza tego typu marka w Polsce wprowadziła do słoików dodatek do tworzyw sztucznych d2w, które stają się oksybiodegradowalne, czyli rozkładają się znacznie szybciej niż zwykły plastik.

Spółka kierowana przez Darię Prochenkę zdobyła liczne ekologiczne wyróżnienia tj: Myślę ekologicznie, czy znak Viva – dla wegan i wegetarian, potwierdzający że produkty wprowadzane na rynek są zrobione z surowców roślinnych i wyprodukowane z poszanowaniem życia zwierząt.

Prywatną i zawodową misją Darii jest pokazanie, że „powrót do natury” jest nie tylko modą i pustym sloganem, a zmiana na ekologiczny tryb życia może być łatwa i przyjemna.

Dlatego podjęła się edukacji ekologicznej poprzez różnego rodzaju wydarzenia tj. współpraca z uczelniami w organizacji np. Eko tygodnia, czy udziału w warsztatach ekologicznych. Poprzez materiały prasowe i filmiki edukacyjne tłumaczy np. jak czytać etykiety i jak rozeznać się w gąszczu produktów aby odróżnić te prawdziwie naturalne od chwytów marketingowych. Próbuje także zaszczepić w ludziach Zasadę Małych Kroków, czyli pokazać, że poprzez zmianę drobnych, codziennych nawyków tj. segregacja śmieci, czy zakręcanie wody podczas mycia zębów przyczyniamy się do poprawy jakości życia na Ziemi, dbania o przyrodę i najbliższe otoczenie. Jej prywatnym sukcesem jest nauczenie partnera czytać etykiety w sklepach. Choć z zakupów wraca teraz o kilka minut później, w ich lodówce i na półce w łazience nie ma niezdrowych produktów. 

Mimo tego, że firma Clochee działa już na rynku międzynarodowym, a spory oddział firmy znajduje się w Warszawie, Daria Prochenka jako lokalna patriotka nie zdecydowała się na przeniesienie jej do stolicy. Jak podkreśla – marka została wymyślona w Szczecinie i tu pozostaje jej centrala.

Najbliższe plany firmy pod jej kierownictwem to zdobycie międzynarodowych ekologicznych certyfikatów, wprowadzenie zdrowej linii kosmetyków dla dzieci, dla mężczyzn oraz otwarcie kolejnych punktów wegańskich spa w Polsce.

Już 15 kwietnia w Teatrze Polskim możliwość zobaczenia, posłuchania i porozmawiania z Darią, na tematy biznesowe i nie tylko

2019-02-20T19:56:35+00:00